zondag 17 juli 2016

Spanje

Helaas zijn we genoodzaakt langer in Portosin (Ría Muros) te blijven. Wat op zich geen straf is, maar we hadden graag verder gegaan met onze droom.
De teleurstelling was groot afgelopen donderdag in het ziekenhuis dat de spalk niet werd vervangen door loopgips maar het hele onderbeen in het gips gezet werd met de mededeling daarbij dat ik de komende 4 weken niet mag lopen en daarna wellicht nog voor 2 à 3 weken loopgips zal krijgen. Echt balen!
Verplaats me aan boord op knieën en met krukken en als ik van boord ga dan heeft Henk het zadel van de fiets lager gezet zodat ik met 1 been goed bij de grond kan en me daarmee kan voortbewegen.

Henk heeft nu nog wat tijd (buiten het doen van oa boodschappen, koken, wassen en mij verzorgen) om wat klusjes aan boord te doen.
De vloer kraakte onder het zeilen en als je dan van wacht komt en lekker onder de wol kruipt om te gaan slapen, is dit zóóóóó irritant!
Nu maar afwachten bij een volgende oversteek of dit verholpen is.

We hebben hier nog steeds prachtig weer. De wind is ook helemaal gaan liggen, 3 dagen terug hadden we nog tussen de 20 en 28 knp in de haven.
Met dit mooie weer kunnen we het meegebrachte zonnekleed (een in NL nog aangepast oud kleed van vrienden) uitproberen. Het werkt zoals we dat bedacht hadden, joepie!!

Om afgelopen donderdag in het ziekenhuis te komen hadden we een auto gehuurd, konden we de rest van de tijd ook nog wat van de omgeving gaan bekijken.
Gezeten als een prinses op de achterbank, met kussens overal, heb ik mij heerlijk laten rijden.
Een prachtige omgeving met veel tabaksplanten, rijk gevulde sinaasappelbomen en heel veel hortensia's langs de kant van de weg.

Gisteravond wilden we wel even van boord en zijn gaan eten in het haven restaurant. Heerlijk gegeten, vooral de gefrituurde calamaris zijn een aanrader.

Van de week hadden we ook nog een keer douane beambten aan boord (in Muros werden we ook al met een bezoekje vereerd). Vriendelijke dame en heer die bij het zien van het formulier uit Muros na een 'rapido' bezoekje weer van boord stapten.

Donderdag as mogen we opnieuw naar het ziekenhuis voor foto's en een afspraak met de orthopeed. Hopelijk laten de foto's zien dat het de goede kant op gaat met het helen van het bot.
Wellicht kunnen we dan toch nog iets verderop gaan richting Ría de Pontevedra. Overal zijn auto's te huur voor onze bezoeken aan het ziekenhuis.
Afwachten dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Welkom